HTML

Napló kontemplál

Friss topikok

  • Celle: Szervusz! Érdekelne, igen. Ha megkeresel a csupor@gmail.com címen, a részleteket is meg tudjuk be... (2009.11.13. 16:40) Unásig Jaroussky
  • Szombat esti stílusgyakorlatok « Napló kontemplál: [...] Gilmour sokkal kellemesebb meglepetés, mint amilyen a Vámosi-féle, alább idézett emlék. Ízlé... (2009.10.23. 10:27) A magyar gyöngyhalász
  • Celle: Kiszűrik, oké, technika meg minden, ami fejlődik, na de élő hangversenyen, a nézőtéren ülve sem ha... (2009.10.17. 15:21) Pavane
  • Celle: Klaust nincs szerencsém ismerni, csak a nevét. De majd utánatúrok. :-) (2009.10.08. 20:53) Gimis kedvenc
  • Jókai és Marsala « Napló kontemplál: [...] (Jókai Mór: Ami ok az öngyilkosságra, Öreg ember nem vén ember) [...] (2009.09.24. 21:29) Jókai és a tengeripók puffancskák

Linkblog

Olvasónapló

celle 2009.02.09. 17:13

A múlt héten csak novellákat olvasgattam - ez se nagyon jellemző rám -, Maupassant-t. Azt is inkább csak játékból, mint bármi másért, kíváncsi voltam, hogyan bírkóznék, bírkózom meg a francia szöveggel, ez a kiadás nem is született meg másért. A tapasztalataim vegyesek, de inkább jók, mint rosszak, túl vagyok ezen is. A "nyelvészkedést" mindenképpen élveztem, a novellákért is megérte.

Ma pedig belevágtam a Zsivago doktorba , és kezdek egészen ráhangolódni. Az elején valahogy nehezen állt rá az agyam a nyelvére, a stílusára, de az is lehet, hogy egyszerűen csak elszoktam a fajsúlyosabb dolgoktól. Régi adósság ez, hosszú évek óta készülök elolvasni, de eddig még mindig közbejött valami. Ugyanígy voltam Thomas Mann Doktor Faustusával is, aztán pár évvel ezelőtt egyszercsak fogtam magam, úgy döntöttem, elég volt, itt az idő, és valami eszeveszett, agyzsibbasztó nyári kánikulában, amikor minden épelméjű polgártárs maximum Agatha Christie-re hajlandó fanyalodni, pár nap alatt kivégeztem. Meglátjuk, most mi lesz a Doktor úrral.

Címkék: regény novella irodalom maupassant borisz paszternak

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kontemplalok.blog.hu/api/trackback/id/tr61648251

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása