HTML

Napló kontemplál

Friss topikok

  • Celle: Szervusz! Érdekelne, igen. Ha megkeresel a csupor@gmail.com címen, a részleteket is meg tudjuk be... (2009.11.13. 16:40) Unásig Jaroussky
  • Szombat esti stílusgyakorlatok « Napló kontemplál: [...] Gilmour sokkal kellemesebb meglepetés, mint amilyen a Vámosi-féle, alább idézett emlék. Ízlé... (2009.10.23. 10:27) A magyar gyöngyhalász
  • Celle: Kiszűrik, oké, technika meg minden, ami fejlődik, na de élő hangversenyen, a nézőtéren ülve sem ha... (2009.10.17. 15:21) Pavane
  • Celle: Klaust nincs szerencsém ismerni, csak a nevét. De majd utánatúrok. :-) (2009.10.08. 20:53) Gimis kedvenc
  • Jókai és Marsala « Napló kontemplál: [...] (Jókai Mór: Ami ok az öngyilkosságra, Öreg ember nem vén ember) [...] (2009.09.24. 21:29) Jókai és a tengeripók puffancskák

Linkblog

Pavane

celle 2009.10.16. 23:54

Ma körülbelül negyvennyolcszor hallgattam végig Ravel Pavane-ját különféle előadásokban, pedig nincs is rossz kedvem. Persze lehet, hogy éppen azért. Néha rákattanok dolgokra, alig lehet róluk lebeszélni. Olyan édesbús, szomorkás, nosztalgikus, "mégis szép az élet"-típusú darab ez, elég könnyen bele lehet feledkezni. Kiskorom óta szívesen hallgatom, noha az is igaz, hogy elég nagy kihagyásokkal.

A legérdekesebb Richter felvétele, mert persze gyönyörű, de meg azért is, mert hogy én még életemben nem hallottam ennyi köhögést, krákogást, nyíltszíni fulladást egyvégtében és hét percen keresztül. Elkeserítő. (Igaz, azt sem értem, amikor a decens, úri közönség a tételszünetben köhögi ki magát, mert úgy nem zavar. Na de vagy kell akkor éppen köhögni, vagy nem. Nem? Utólag fölösleges, előre képtelenség.)

Ha még valakinek egy kis Ravelre fájna... (2, 3)

Címkék: tánc zongora impresszionizmus herbert von karajan szvjatoszlav richter maurice ravel daphnis és chloé pavane egy infánsnő halálára

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kontemplalok.blog.hu/api/trackback/id/tr151648316

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Makka 2009.10.17. 15:12:25

Ezt én is nagyon szeretem, márcsak azért is, mert szerencsére nincs úgy elcsépelve, mint a Bolero. Elszoktunk az "élettől", ma már minden felvételről ki tudják szűrni az ilyen zajokat, 1954-ben nem foglalkoztak vele.:) A köhincsélés még csak hagyján, mert azt ugye tényleg kell, nincs mit tenni esetleg, de amikor a negyvezír annyira fel akar tűnni, hogy nem bírja, és tapsikol két tétel között...:-D, pedig csak azért álltak meg egy pillanatra a zenészek, hogy elkezdhessék a következőt.

Celle 2009.10.17. 15:21:04

Kiszűrik, oké, technika meg minden, ami fejlődik, na de élő hangversenyen, a nézőtéren ülve sem hallasz ennyi krákogást, érted! :-) A tapsikolók meg egyszerűen nem ismerik a darabot, nem tudják, hogy még nincs vége. Na az tényleg égés. :-D Már ha feltűnik nekik egyáltalán. Meg hogy az sem gyanús, hogy az illető darab több tételből áll, esetleg, mert akkor fenntartásokkal kezelnék a pillanatnyi szünetet. :-) Ilyenkor a jobbak és szerényebbek a kompetens közönségre, a többiekre figyelnek, és nem kell pironkodniuk. :-) Megjegyzem, a MET-ben például képtelenek kivárni míg az utolsó hangokat is eljátszák, elénekelik, muszáj tapsviharozni a darab tökéletes befejezése előtt... Az élet nagy rejtélyei. :-/
süti beállítások módosítása